В Apple-ското събитие вчера, технологичният мастодонт обяви гейм инициатива, предназначена да осигури разработката и извеждането на преден план на значими игри за iOS устройства. Тази абонаментна услуга ще предоставя подбрана селекция от игри в специалния ‘пиедестал’ на Arcade секцията в App Store-a.
Слухове за услугата се носят от началото на годината, намеквайки че Apple търсят начин да отличат платени игри, изгубени във free-to-play океана на магазина за апликации. Apple Arcade взима тези платени предложения и ги събира в пакетна услуга, която споделя сходства с Game Pass на Microsoft — играете което искате от списъка, включително и офлайн. Apple уточниха допълнително, че реклами няма да се допускат в игрите на Apple Arcade.
Apple подчертаха също, че ще допринасят за разработката на игрите в тази услуга, макар да не навлязоха в подробности как. Логичният път би бил чрез финанси, но това не изчерпва възможностите пред фактическите самодръжци на цялата iOS екосистема.
‘Ябълките’ демонстрираха няколко заглавия в дебютното видео за услугата, включително стратегическия сървайвъл Overland, Beyond A Steel Sky (продължение на култовия дистопичен point’n’click адвенчър от 90-te Beneath A Steel Sky), The Pathless на Giant Squid (познати ви от Abzû), че дори и нова игра от Hironobu Sakaguchi — първосъздателят на поредицата Final Fantasy.
Услугата Apple Arcade излиза тази есен в повече от 150 страни, а дали родна България присъства в списъка — вярвам, ще разберем съвсем скоро.