BlizzCon 2018 мина и замина и, както винаги, беше невероятен успех! Май.
Това е една от онези вечери. Нали се сещате? От тези където енергията кипи, мислите хвърчат, а концентрацията е нула градуса по Келвин. И за да успея да фокусирам всичко в един зенит, ще оставя информацията да кисне в мен още една вечер. Вместо това нека се съберем около огнището и чуем прекрасните истории, които дядо Blizzard ни разказа през този дълъг уикенд.
Без специфичен ред:
Никой няма никакво съмнение — Warcraft III: Reforged бе най-горещото нещо този BlizzCon. Два фактора гарантираха този резултат: а) никой не очакваше обявлението; б) всички го искаха. Заглавието стопли сърцата на човечеството и с още малко усилие може би щеше да успее да нахрани гладуващите по света. Каквито и суперлативи да кажем, няма да са достатъчни, защото Blizzard са свършили невероятна (на пръв поглед) работа с бъдещото старо заглавие.
Буквално всичко в играта е реставрирано — графиката, мисиите, филмчетата, озвучението. Не е останал един пиксел, който да избоде HD очите на играчите с ниската си полигоналност. За да не е това твърде малко, авторите са комбинирали не просто Reign of Chaos и Frozen Throne в едно, а са добавили скромно и целия едитор на играта. За да може да върнем всичките стари MOBA и tower defense карти. О. О, небеса. От това, което се вижда от клипчето, екипът Blizzard Classics е свършил феноменална работа. Може би е редно да покажем нещо по случая:
Мисията, която гостите на тазгодишния Blizzcon са разцъкали, е била избрана с цел да изкопае носталгията от нас с лопата, да я пресади в порцеланова саксия и да я удави в жива вода, а именно — The Culling of Stratholme. Най-безцеремонното клане в историята на франчайза (другото е пожар, различно е). Желанието в екипа на Arx може да се сравни единствено с желанието на катерица да сложи този един последен, със сигурност последен, лешник, в уста, която очевидно не може да побере дори и един допълнителен лешник-атом.
Скоро. Много скоро. Датата е 2019. Достатъчно точна е.
Второто по важност събитие безспорно е заглавието, което със сигурност си мислим, че искаме — но реално не искаме (препратки, какво да го правиш, не издържам). Ваниловият сладолед не просто бе представен на живо тази година, а дойде и с цяла демо версия, която бе любезно предоставена на всички хора, закупили билет за BlizzCon. Реален и виртуален.
Вместо големи и подробни обявления по време на началната церемония, Blizzard си пуснаха един цял панел, в който говореха за ванилията и колко е нужна тя за направата на един добър кекс. Водещият Warcraft племето в Blizzard, Ion Hazzikostas, излезе на сцената и каза на цялата аудитория всичко, което тя искаше да чуе. Няма да има Dungeon Finder. Няма да има cross-realm. Няма да има achievements, летене, общ Auction House. Нищо, което дори да лъха на модернизация. Ще събираме медни монети 6 месеца за епичен кон. Точно както го искаме.
До такава степен е обсесията на авторите, че връщат старите грешни бели светлини по лампите покрай пътищата. Всичко трябва да е перфектно.
За момента планът е Ванилия да излезе в епизодичен цикъл, за да симулира рилийса си навремето:
Какво следва? Не се знае. За момента разработчиците искат да подкарат играта. Пък дали ще има подобни версии за останалите експанжъни? Един Blizzard ще каже.
Датата е лято 2019. Цената? Безплатна за всеки, който си плаща месечно за Battle for Azeroth. За останалите — 12 евро на месец.
Самотният крал на ММО средите е позатънал в проблеми с излизането на Battle for Azeroth. За щастие авторите имат дребен списък с промени, с които смятат да променят нещата. Е, колко пък да е дребен.
С идния пач, който дори в момента набира енергия в тестовите среди на WoW, Blizzard доставят редица новости:
Седмици до няколко месеца по-късно ще пристигнат шокиращо добри промени, като се има предвид, че това се води “малък” пач.
Понеже е Blizzcon все пак ще трябва да разберем какво ще се случва и мъничко по-натам. А именно:
Дам.
Дотук нищо не обещава на играчите, че Blizzard ще изровят играта от малката дупка, която сами са си изкопали, но като едни добри хора (и фенмомчета) ще им дадем облагата на съмнението, както са казвали прадедите ни.
Най-успешният sci-fi отборен шуутър (понеже колко игри влизат точно в това определение) продължава да набира сила. Феновете на Overwatch бяха много шумни и лапваха всичко, което татко Джеф им поднасяше. Като едни добри деца.
Обявена е нова героиня и тя отговаря на оригиналното име Ashe. Абсолютно не е бивше гадже на McCree (проверихме), но двамата явно са имали толкова много приключения заедно, че са на практика мъжка и женска версия един на друг. Аз лично бих спал и с двамата.
Аш идва с прекрасен набор от умения и ние послушно ще ги изброим тук:
Уви, това бе всичко от Overwatch тази година. Поради някаква причина Blizz решиха да не заливат геймърите с десетки скинове, ново ниво и бъдещи намерения, както бе на миналия BlizzCon. Феновете обаче са учудващо доволни. Все пак Аш е 10/10.
За шок и удивление на всички фенове на Hearthstone, обявен бе нов експанжън. /s Той ще отведе всички карто-притежатели в дебрите на Stranglethorn Vale и ще ги залее с тролска пот (референси пак? може).
Rastakhan’s Rumble предлага 135 нови карти, като някои от тях бяха демонстрирани по времe на панела. И какво е нов експанжън без ключова дума? А тя е Overkill. Всеки път, когато играчът направи повече щети отколкото има здраве мишената му, се случва някакъв бонус ефект. Какъв? Всяка карта е с различен такъв. Прекрасен пример е новото оръжие Sul’thraze, което, стига Overkill да бъде изпълнен, позволява на играча да атакува пак!
Нещо като нов тип карта, но не баш, са Spirits. Всички класове ще имат такъв тип minions, а специалното в тях, е че са в stealth за един ход. Йей.
Легендарните карти пък ще се олицетворяват от тролските полу-божества — Loa, духове на различни животни, всеки от които с прекрасни ефекти. Като пример можем да дадем Hir’eek, 8 мана, 1/1, който пълни цялото поле със себе си. Прекрасно.
Както е традиция, експанжънът ще излезе съвсем скоро след обявяването си — на 4-и декември!
Често подминаваната MOBA на Blizzard приветства първия си герой, произлязъл изцяло във вселената на The Nexus — Orphea (Орфия). Малко момиче, което всъщност май е на сериозна възраст, но прилича на невинно създание, на което искаш да подариш сладолед.
Orphea е ranged damage и разполага с приятен, но базов кит от умения:
Заедно с Orphea, авторите са добавили и един от най-мийм скиновете в играта, за който феновете скърцат от време оно — Janitor Leoric. Него, и допълнителния скин за новата героиня, можете да видите в прекрасния клип долу:
Визуални благинки асайд, екипът на HotS добавя много и жадувани промени по ядрото на играта, които честно казано са доста обемни за тази статия. Затова можете да кликнете тук и да видите накъде се насочва играта.
StarCraft 2 феновете бяха предоволни от много малкото, което бе предложено тази година, а именно - Zeratul като co-op командир. Това е големият фийчър, но се прокраднаха и няколко по-малки!
Ще има нова игра за мобилни устройства наречена Diablo: Immortal. Мдам. Повече за това в стрийма на Боби днес!
Междувременно ето ви клипчета:
Edit: Сега, след като стриймът мина, ще го линкнем накрая. Но нека все пак не карам никого да страда 2 часа и половина. Ето малко обобщение:
Извън това обявление, за Diablo нямаше нищо. Единствените окуражаващи думи, които дойдоха както от главния директор на играта Wyatt Cheng, така и от един от основателите на Blizzard Allen Adham, хардкор PC/console феновете няма да бъдат игнорирани. "Работи се по няколко Diablo проекта". Какво означава това се оставя да бъде разтълкувано лично от всеки фен.
Ето сега и видеото!
Като за начало е редно да споменем новина, която не бе част от BlizzCon, но вероятно ще разтресе много от нас: Blizzard готвят мобилни продукти за всичките си IP-та. Какви? Никой не знае. Единственото ясно нещо е, че Hearthstone бе голям успех за фирмата. Diablo следва. Не е ясно какво ще представляват бъдещите проекти, но този скромен автор се надява на Warcraft Pet Battles.
Встрани от това, ще приключа тази кратка статия с есенцията на BlizzCon. Освен безсметните нововъведения и промени във всичките си франчайзи, Сините, както всяка година, имаха десетина странични панела. Там те изговориха големи и малки неща за IP-тата си, демонстрираха какво правят артистите зад кулисите, обясняваха технически детайли, помагаха на хората със съвети за спретване на резюмета, оценяваха косплеи, разказваха за безкрая си от герои и истории и т.н., и т.н.; събития, направени стриктно за феновете. Оцениха любовта на аудиторията и положиха усилия да я върнат обратно. Това, което прави Blizzard — Blizzard. Близостта им с феновете. Освен когато става дума за Diablo. Но за това — по-късно.
Вече сме нетърпеливи за следващото издание. Но най-вече за Warcraft 3: Reforged. А вие?
Виртуалният билет за BlizzCon бе любезно предоставен от Слави.