Някак неочаквано и същевременно напълно логично: Discord обявиха, че ще продават игри. След като си осигури място на кажи-речи всеки сериозен геймърски компютър, компанията зад свръх-популярната програма за гласова и чат комуникация реши да разшири бизнеса си, закачайки към него пазарен щанд и базирана на абонаменти библиотека от игри. И двете услуги ще предлагат внимателен, ръчно подбран набор от заглавия, с което целят да се отличат от постоянно бълваните тонове безнадзорна посредственост, затлачващи гиганта в бранша - Steam.Стандартната част от услугата изисква абонамент към Discord Nitro (4.99$ месечно или 49.99$ годишно), което освен досегашния набор от чат благини, вече ще включва и селекция от игри, които ще останат отключени докато трае абонамента. Услугата дебютира с наръч от леко застаряващи заглавия от двете краища на финансовия спектър: AAA и инди.
Макар Nitro да се фокусира върху каталог със задна дата, самият Discord пазар ще предлага и чисто нови игри за директна покупка. Това е съвсем преднамерено, поне по думите на маркетинговия стратег на компанията, Eros Resmini: “Като цяло, ще се фокусираме върху нови заглавия в самия магазин, и върху ‘игри, които може да сте изпуснали’ като част от Nitro абонамента.”Resmini обяснява и защо Discord тепърва навлизат в търговския бизнес. “Достигайки значителните 150 милиона потребители усетихме, че времето не назряло. Знаехме, че не искаме да продаваме реклами или данни на потребителите, така че оставаха две възможности: да се финансираме, продавайки козметични благини или чисто съдържание. Nitro беше нашият опит в козметиките, а сега добавяме игри към този абонамент, и надстрояваме магазин към цялото нещо.”
Интересно е да се отбележи, че скорошната маркетингова кампания на преките им конкуренти в геймърския гласов чат - TeamSpeak - подкачи Discord именно в посока “безплатни сте, защото продавате данни на потребителите”. От Discord отрекоха още тогава, и правят сходни заявки и в това прессъобщение.
Една от ключовите точки в Discord презентацията е личната им намеса в избора на заглавия, които да стигнат до пазара. “Както ние, така и много от вас пораснахме в години, когато излизаха малко игри. Спомняме си как поглъщахме Nintendo Power, PC Gamer и други гейм списания, за да научим нещо повече за игрите, които излизаха.” За да възпроизведат този ефект, игрите на Discord пазара ще бъдат подбирани от служители в компанията.Бетата на абонаментната гейм услуга към Nitro ще предлага достъп до Saints Row: The Third, Metro: Last Light Redux, Darksiders: Warmastered Edition, de Blob, Tormentor X Punisher, Dandara, Kathy Rain, GoNNER, Kingdom: New Lands, System Shock: Enhanced Edition, и Super Meat Boy.Самият магазин пък ще предлага за покупка Dead Cells, Frostpunk, Omensight, Into the Breach, SpellForce 3, The Banner Saga 3, Pillars of Eternity II: Deadfire, Hollow Knight, Moonlighter, This is the Police 2, и Starbound. Естествено, скоро ще ги последват и други заглавия.Независимо дали говорим за Nitro или магазина, игрите ще бъдат, поне първоначално, само за Windows - но планът е това да се промени “в някакъв момент”. Едва ли ще изненадам някого с факта, че игрите ще включват DRM защита (ако съответния game dev го поиска) - но дали това ще е слой DRM от трета компания или ще е просто client check като в Steam, ще разберем скоро.
Имаше подозрения, че Discord върви в тази посока от момента, в който вкараха Games секцията - първата щипка от Steam-подобни функции. От Valve отвърнаха със Steam Chat ъпдейта, така че двубоят тепърва започва. Лично аз приветствам всяка адекватна конкуренция на нездравословния Steam монопол - по-доброто положение, поне за потребителя, се ражда в съревнованието.
Новата пазарна функционалност на Discord започва от днес, но само като бета за 50,000 случайно избрани потребители в Канада. Едва ли ще се забави много в световен мащаб.