Междуплатформената (т.нар. cross-play) функционалност на PlayStation 4 напуска бета етапа на разработка и е наличен за всички разработчици, които искат да го имат в игрите си.
Sony обявиха, че ще позволят cross-play поддръжка за геймплей, прогресия и търгови между PS4, Xbox One, Switch, PC, Mac, Android, и iOS миналия септември, след нарастващ натиск и негодувание от разработчици и потребители. До този момент, хардуерният гигант се мотаеше съвсем целенасочено дори за най-базовия между-платформен геймплей, като излагаше всевъзможни абсурдни аргументи — че е най-добрата платформа за игра и на потребителите не са необходими други, или че ограничението е необходимо за “защита на децата”. Тезите им изглеждаха все по-нелепи, предвид отворената позиция към междуплатформеността от преките им конкуренти Microsoft и Nintendo.
Откакто поддадоха имаше уловка, че cross-play услугите остават в състояние на ‘бета’, и само на селектирани игри ще им бъде позволено да имплементират функционалността. Пръв в редиците, съвсем логично, беше battle royale гигантът Fortnite, и списъкът със заглавия бавно расте с имена като Rocket League, Dauntless и Paladins.
Сега вече, казва изпълнителният директор на Sony Interactive Entertainment Jim Ryan, междуплатформената функционалност на PlayStation 4 е завършила своята бета фаза и може да се използва свободно от разработчици. Следващата голяма игра, която ще използва cross-play, най-вероятно ще бъде Call of Duty: Modern Warfare — играта излиза след по-малко от месец, на 25 октомври.
Това бележи началото на нова, и — надяваме се — дългосрочна посока в политиката на Sony. Фенове от различни лагери отсега стискат палци за редица заглавия с наболяла междуплатформена липса — заглавия от ранга на Minecraft на Microsoft, Destiny на Bungie, Overwatch на Blizzard и прочее.