След обезверяващ период на промени в енджин, арт стил и още куп основополагащи за една игра фактори, изглежда kickstart-натия римейк на System Shock от студиото Night Dive най-сетне се връща в правилните релси. По-долу можете да видите дебютно видео на ‘adventure alpha’ версията на играта, а играема нейна версия скоро ще попадне в ръцете на Kickstarter поддръжниците, инвестирали повечко в проекта. За любопитни зяпачи като нас остава да погледаме и да цъкаме с език по очарователно анимираните sci-fi врати в записа (сериозно, вижте ги).
Алфа записът е интересен и от гейм дизайн гледна точка, защото разкрива подхода на ‘реставрация’ на създателите на римейка - чрез директно използване на старите нива за шаблон. Наместо типичните за алфа версии сивкави и бездушни кутии, те използват едно-към-едно порт на обстановката от оригиналния System Shock, с всичките му (броими с просто око) пиксели и 90-арска кибер-любов. Смесването на реставрирани текстури и зърнести ретро артефакти създава любопитен визуален ефект, който се лашка между “ха, скивай как си пасват” и “това направо не е за публичен показ”. Във всеки случай е забавен за наблюдение.
След трейлъра, може да хвърлите око и на септемврийския ъпдейт по разработката. Той разкрива още шепа преработки, включително възлюбените ми sci-fi порти. Създателите също разкриват, че във финалната игра ще можете да превключвате между модерен и ретро изглед на максимално много места. По презумпция това означава, че ще оставят геометрията на нивата непокътната - леко шантав избор, но какво ли не е шантаво в System Shock така или иначе.
Ако не можете да устискате до римейка (а Night Dive цитират ‘година и нещо’ като необходимо време за завършването ѝ), скорошният порт на DOS оригинала за модерни машини може да задоволи поне временно кибер-хорър щенията ви. Дори да сте я играли, това е от онези игри с вманиачени почитатели, които правят цели фенски кампании за тях - така че нямате извинение да не скочите обратно в борбата срещу SHODAN.