Анонсираха Vampire: The Masquerade — Bloodlines 2

От
Н. Предева
на
25/3/2019

Дългожеланото, но неочаквано продължение на Vampire: The Masquerade — Bloodlines ще се разлее във вените ни на 21 март 2020 г.

След неколкоседмична игра с чувствата и сърцата на крехките последователи на култовата вампирска класика, Paradox Interactive обявиха Vampire: The Masquerade — Bloodlines 2.

През 2015 г. Paradox Interactive разкриха бляскавата си (с кръв) покупка — White Wolf Publishing и всичките ѝ интелектуални собствености, в това число и World of Darkness, и базираната по нея Vampire: The Masquerade. Реално бе въпрос на време да се случи нещо, просто на никого не му бе ясно точно какво.

И ето какво:

Сюжет

Историята на Vampire: The Masquerade — Bloodlines 2 се развива 15 години след тази на оригинала (както самата игра ще излезе 15 години след оригинала, хи). Играчът, новопревърнат thin blood (слабокръвен), ще се озове по средата на поредната немъртва политическа интрига — начало, което със сигурност е познато на събудилите се през 2004-та година вампири сред нас. Разликата тук е, че ние не сме единствените: цяла вълна от нови вампири залива модерен Сиатъл и никой не знае кой го прави и защо. И познайте на кого ще му бъде възложена тази весела задача!

А така. На теб.

Дали искаш да разкостиш вампирската сцена или да се изкачиш по стъпалата ѝ — ти сам ще избереш коя фракция да подкрепиш и за какво точно ще се бориш.

Геймплей

За разлика от първата игра, в която играчът трябва да избере своя клан (каква "раса" вампир си) в самото начало, в Bloodlines 2 играчите ще зададат човешките характеристики на своя герой и в последствие ще изберат клана си, когато са опознали опциите. По такъв начин можеш да направиш едно добре осведомено решение и имаш ясна представа в какво точно се набутваш — а с някои кланове си е баш набутване. *кхъм-Малкавиан-и-Носферату-кхъм*

Решенията, които играчът взима през цялата игра, ще сформират края ѝ. Крилцата на действие, което си извършил в първите 15 минути в този нов нежъвот, биха запратили вълнички чак към самия край.

Разработка

Според Мартин Клуни, криейтив директор на студио Hardsuit Labs, е жизнено важно сценаристите на играта (в това число и Браян Митсода, един от големите мозъци зад единицата) да подчертаят и съживят ясния контраст на политическите позиции - художественото срещу комерсиалното, технологията срещу традицията.

"Интересува ни това да можем да предложим разнообразно ролево изживяване на играча — да може наистина да си се представи като своя герой, благодарение на множество опции и начини за изпипване", казва Рейчъл Лейкър, UI/UX дизайнер в Hardsuit Labs.

Какво да правя с остатъка от живота си?

Не ти остава дълго — около година някъде. През това време можеш да си закупиш играта (има я навсякъде, кажи-речи) и да разцъкаш сайта ѝ (ако влезеш с Paradox-кия си акаунт можеш да търсиш скрити елементи и да отключиш дребни благинки). Ако искаш да вникнеш и малко по-завоалирано в сюжета, тичкай да се регистрираш в Tender и да решаваш главоблъсканици през няколко дни.

Винаги можеш и да изиграеш единицата 5-10 пъти с различни кланове и стратегии (питай Вълчо как става), или пък пък да врътнеш Vampire: The Masquerade — Redemption ей тъй, за ретро кеф, макар историите да нямат почти нищо общо.

Искаш нещо да ни кажеш?
Присъедини се към дискусията в Discord!