Показан беше първият Night City Wire за Cyberpunk 2077

От
В. Рашковски
на
26/6/2020

CD Projekt Red пуснаха нов трейлър за Cyberpunk 2077 по време на т.нар. 'Night City Wire' стрийм, като ни предложиха неоново-лъскав, свръх-енергичен поглед към Нощния Град и неговите шарени обитатели. Трейлърът 'The Gig' е съставен изцяло от кадри от пролога на играта, така че ако се тревожите за спойлери - гледайте на воля.

 

Виждаме късчета от света, персонажите, които го населяват, и разнообразните кибер-диващини, в които можем да се замесим - все пак, това е "началото на наемническата кариера на V - амбициозен, кибер-усъвършенстван разбойник", в чиито маратонки ще скочим по-късно тази година. Макар че кадрите основно прехвърлят ключови локации на Нощния Град, виждаме и малко от крайградската 'Пустош' (Badlands). Освен тези свето-изграждащи кадри, CDPR показаха и в детайл Braindance мини-играта, която ще ни помага както да се запознаем със света "през чужди очи", така и да разкриваме детективски загадки в него.

 

След поредното отлагане от миналата седмица, очакваме Cyberpunk 2077 на 19 ноември тази година. Играта е обещана за PC, текущото поколение конзоли (PS4 и Xbox One) и Stadia; ще бъде играема от ден първи и на следващото поколение конзоли, благодарение на обещаната обратна съвместимост - а конзоладжиите могат да очакват и next gen пач догодина.

 

Освен демонстрацията на геймплей и механики, CDPR ни изненадаха и с нова, необявена колаборация - този път с именитото аниме студио Trigger (Kill La Kill, Promare, Darling and the Franxx, Little Witch Academia). Разпространението е поверено на Netflix, с които изглежда поляците изграждат крепка връзка покрай свръх-успешния първи сезон на Witcher от края на миналата година. Първият сезон (от 10 епизода) на анимето Cyberpunk: Edgerunners е предвиден за все още далечната 2022, и обещава "историята на улично хлапе, което се опитва да оцелее във футуристичния град."

 

Скоро след презентацията, на всички главни западни гейм медии беше позволено да публикуват впечатленията си от няколкото часа, прекарани в началото на играта. Представени сбито, те са следните:

 

СЪЗДАВАНЕ НА ГЕРОЙ

 

Имаме възможността да избираме между три варианта за 'произхода на V' - Corpo, Street Kid или Nomad. Това е значим, но не критичен избор в началото на играта, който предопределя откриващата секция на играта и редица интеракции из света впоследствие.

 

След избора на произход следват възможностите за персонализация на външния вид на героя, които според всички репортажи са едни от най-подробните в бранша. Имаме както "обичайните заподозрени" като промяна на цвят на коса и кожа, така и детайлни опции като промяна на грим (във всичките му отделни аспекти), бенки, белези и татуировки, та чак до… кхъм… интимни "размери" и прически (не се шегувам.)

 

КАЧВАНЕ НА НИВА

 

Cyberpunk 2077 използва стандартна за ролевите игри character level система - покачват се точки опит, вдигат се нива и това предопределя кои мисии можеш да вземеш, и дали би имал теоретичния шанс да ги минеш изобщо.

 

Качването на ниво на героя дава Attribute Points, като според CDPR техният брой и честота на придобиване все още подлежи на фина настройка.

'Точките за Атрибути' могат да се разпределят между петте основни статистики в играта: Body, Reflex, Intelligence, Technical Ability и любимото ми - Cool.

Ако сте по-запознати с D&D базираните системи, първите три са горе-долу еквивалентни на Strength, Dexterity и (познахте…) Intelligence. Technical Ability рефлектира върху хакерските ви способности, докато Cool влияе върху "готЯни" изпълнения като критични удари и ловки промъквания.

 

УМЕНИЯ И ОТЛИЧИТЕЛНИ ЧЕРТИ

 

За разлика от ролеви системи, които 'скачват' развитието на умения със самите нива, Cyberpunk 2077 разчита на хибриден подход, който увеличава способностите ви в дадено умение пропорционално и на неговата употреба. Което ще рече например, че колкото повече се промъквате, толкова по-ефективно ще става и вашето Stealth умение.

 

Това не значи обаче, че практиката би "превзела" чистите статистики и би отворила вратички за "пинизчийстване" около системата ала Elder Scrolls (напр. подскачаш цяла игра = бог на атлетиката). Обвързаните с дадена статистика умения са лимитирани от нейната стойност, и колкото и да лазите в мрака, вашият Stealth никога няма да надвиши доминантната му статистика - Cool.

 

Всяко от уменията (skills) се разклонява в 20-30 "отличителни черти" (perks). Като цяло те представляват пасивни ъпгрейди, които повишават успеваемостта на героя в една или друга посока. Един perk свързан със Stealth позволява да се придвижвате 30% по-бързо, докато се промъквате; друг, свързан с Автоматичните Оръжия (Rifles) увеличава нанесените щети, колкото по-далеч се намирате от целта си, насърчавайки снайперирането.

 

УЛИЧЕН РЕСПЕКТ И КИБЕР-ИМПЛАНТИ

 

Оставащите два дефинитивни фактора в развитието на вашия ултимативен киберпънкар са Уличния Респект (Street Cred) и произтичащите от него Кибер-импланти (Cyberware).

 

Уличният Респект (Street Cred) отразява вашата репутация в различните части на града и контролиращите ги групировки.

За разлика от по-"черно-белите" ролеви игри обаче, това не е морална система тип добър-лош. Респектът към вас може единствено да се покачва.

 

Освен, че ще ви отключва нови и по-сложни мисии, по-високият Уличен Респект ще подобрява цените и разнообразието в магазините. Интересното е, че единствено Респектът е фактор в покупката и екипирането на даден предмет - не изглежда, че има изисквания за Ниво или наличие на конкретно Умение.

 

Най-могъщата екипировка, която ще намерите за покупка, са т.нар. Кибер-импланти (Cyberware) - мнозина от които ще изискват солидни нива Уличен Респект, преди изобщо да бъдат налични, отгоре на солената си цена в кредити. Кибер-имплантите изглежда са още едно ниво на прогресия, което отключва още повече възможности в битка. Такива подобрения могат да бъдат инсталирани по цялото ви тяло - ръце, крака, очи и прочее, с няколко "слота" за всеки крайник - и могат да дават както пасивни (напр. регенерация на кръв), така и активни бонуси (напр. двоен скок).

 

В ЗАКЛЮЧЕНИЕ

 

Разнообразие и свобода текат в кръвта на Cyberpunk 2077. CD Projekt Red възнамеряват да оставят нещата възможно най-отворени към подхода на играча - и макар това да прави играта заплашително комплексна, тя ще предложи много повече възможности за изграждане на герой и разрешаване на проблеми от сравнително праволинейният Witcher 3. Броим дните до 19 ноември.


Искаш нещо да ни кажеш?
Присъедини се към дискусията в Discord!