Всичко, случило се на Night City Wire Ep.2

От
В. Рашковски
на
11/8/2020

Получихме поредния поглед зад кулисите на Cyberpunk 2077 в днешния втори епизод на Night City Wire! Киберпънк ‘новинарската емисия’ беше посветена на няколко основни теми, една от които ще афектира геймплеят ни от първата секунда — изборът ни на произход на героя, т.нар. Lifepath. Макар че накратко бяха показани две от възможностите — Уличното Хлапе и Корпоративният Тип — основният акцент беше върху предисторията на странстващия Номад, който обитава ‘Пустошта’ (Badlands).


Ефектът на избрания Произход обаче ще се простират далеч отвъд тези първоначални часове. Обещанието е да отворят различни геймплей опции в течение на цялото разиграване на Cyberpunk, като очевидният пример беше разширените опции за диалози в зависимост от експертизата на вашия герой. 


‘Корпоративният’ бекграунд например ви прави вещ в бизнес дела и ви улеснява в преговорите с високопоставени костюмари; а на другия край на социалната стълбица, ‘уличният’ произход отразява, че сте врели и кипели в мръсните алеи на Нощния Град — и че ще имате респекта на хората от улицата. Напук на скиталческия си стереотип, номадското минало пък ще ви гарантира познати и лоялни лица в заобикалящата Пустош, която се очертава да е не по-малко важна част от Cyberpunk от самия метрополис. 


Звучи ли ви като труден избор? Нормално! Хубавото е, че имаме около три месеца да си помислим.


Презентацията покри и значителна част от огневата мощ, която ще е на разположение на героите ни по време на престоя им в Нощния Град — от карабини, способни да пробиват стени, през SMG-та със самонасочващи куршуми, та до нажежени катани и кибернетично подсилени крайници.


Фокусът падна основно върху огнестрелните оръжия. Те са поделени на три основни класове: Power, Tech и Smart, всяко със своите характеристики, способности и недостатъци.


Силовите (Power) пушкала са най-сходни с арсенала, който имаме на разположение в наши дни, но с някои ключови подобрения — например възможността на снарядите им да рикошират от повърхности, позволявайки стрелба по цели зад ъгли и прикрития.


Технологичните (Tech) оръдия използват електромагнитни заряди, чрез които изстрелват снарядите си с екстремна скорост; мислете за тях като за railgun и ще сте близо до истината. Това им позволява да пробиват през стени и покриви, давайки ви достъп до неподозиращи съдбата си жертви.


Умните (Smart) оръжия използват самонасочваща технология в миниатюрен, преносим мащаб; техните куршуми-преследвачи ще следват дори и най-маневрените цели по бойното поле като хрътки, трасирайки ги в реално време.


Отвъд класовете си, оръжията ще бъдат разпределени в различни рядкости — започвайки с обикновени (common), преминавайки през необикновени (uncommon), та чак до редки (rare) и легендарни (legendary), със съответно нарастваща сила. Легендарните оръжия ще имат уникални способности, които никое друго оръжие в играта не би могло да предложи, но ще са изключително трудни за намиране и придобиване.


Оръжията ще могат да бъдат допълнително надстройвани с два типа модификации: приставки, като мерници и заглушители, които им дават специфични атрибути и способности, както и софтуерни модификации, които имат директно отражение върху чисти статистики като щети, точност, бронебойност и прочее.


Ще имаме достъп и до асортимент от меле оръжия, от очаквани варианти като термална катана и бухалка с шипове, та до екзотична кибер-стока като “Моно-жицата” (Monowire) и “Остриетата Богомолки” (Mantis Blades), които са ни познати още от първия тийзър на играта отпреди седем (!) години.


CDPR не пропуснаха отново да подчертаят сърцевината на играта като RPG и обещаха, че играчите ще видят ясно прогреса на техния V в стрелбата с течение на времето и качването на нива и репутация в Нощния Град. Натрупалите опит герои ще презареждат по-бързо, ще стрелят по-точно и ще се движат по-бързо по достатъчно осезаем начин, че да се усеща като прогресия в ролева игра.


Засега изглежда, че напук на неколкократните си отлагания, Cyberpunk 2077 най-сетне е на път да излезе с текущо обявената си пускова дата — 19 ноември. За да ни подгреят, CD Projekt пуснаха чисто нова песен на Samurai, пънк рок бандата на Johny Silverhand. Песента се казва “A Like Supreme” и е дело на култовата шведска хардкор група Refused, които се грижат за бунтарския звук на саундтрака.


Искаш нещо да ни кажеш?
Присъедини се към дискусията в Discord!