BioWare споделиха бъдещите си планове за най-трудното си отроче до момента, looter shooter-а Anthem. Накратко, те потвърдиха, че Anthem е в процес на “дългосрочен редизайн”, който цели да достави “съществено преправяне” на основното преживяване в играта.
Мълвата за същественото преправяне на Anthem тръгна за пръв път през ноември миналата година, когато Jason Schreier от Kotaku пусна репортаж за плановете на студиото за радикално преправяне на проблемния шуутър — в нещо, условно наречено “Anthem Next” или “Anthem 2.0”. Същото потвърждават и Eurogamer, отново от анонимни източници.
Три месеца след тръгването на тези слухове, както и около година след излизането на Anthem за PC, PS4 и Xbox One, генералният мениджър на BioWare Casey Hudson потвърди тези планове в съобщение на блога на компанията. “През последната година, нашият екип работи усилено в подобряването на стабилността, производителността и общото качество на геймплея, като същевременно предостави три сезона с ново съдържание и функционалности,” пише той. “Чухме вашата обратна връзка, че Anthem има нужда от по-задоволяващ геймплей що се отнася до екипировката и дългосрочната прогресия, както и по-ангажираща игра на максимално ниво (т.нар. endgame).”
“Осъзнаваме, че има по-фундаментална работа, която трябва да се свърши, за да изкараме наяве пълният потенциал на преживяването,” продължава Hudson, “и това ще изисква по-значително преправяне отколкото един ъпдейт или експанжън може да донесе.”
С оглед на това, BioWare ще се фокусират върху дългосрочния редизайн през идните месеци, като студиото цели да преправи “основният геймплей цикъл, давайки му ясни цели, мотивиращи предизвикателства и прогресия със значими награди.” Това настрана, “забавата от летенето и битките в необятен, ‘научно-фентъзи’ свят” ще бъде запазена, настояват студиото.
За да постигнат всичко това, обяснява Hudson, BioWare ще направят “нещо, което искахме да направим от самото начало — да дадем на фокусиран екип време да тества и да експериментира, фокусирайки се първо върху геймплея”. За да се случи това, съществуващата версия на Anthem ще следва различен ъпдейт формат от текущия, което ще даде шанс на екипа да се съсредоточи върху преправянето на играта.
Вътре-игрови събития и нови предмети в магазина ще бъдат добавяни, и предходно появявали се събития — като миналогодишния, многократно отлаган Cataclysm — ще бъдат пускани повторно. Екипът обаче ще спре с ‘цялостните сезони’, поне докато трае преправянето на играта.
“Създаването на нови светове е главна мисия на нашето студио, но това не е лека задача,” заключава Hudson. “Понякога го правим добре, но понякога не ни се получава. Това, което ни тласка напред, е подкрепата на играчи като вас. Вашата обратна връзка ни дава посока, в която да се подобряваме, и вашият ентусиазъм ни вдъхновява с куража да творим. Нямам търпение да работим заедно върху възможно най-доброто бъдеще за Anthem.”
Hudson не предлага никакви срокове за преправянето на Anthem, но отбеляза, че текущите играчи могат да очакват празненството за първата година на играта по-късно този месец.