Сделката между Activision Blizzard и YouTube, която прави последните “ексклузивен световен партньор” в стриймването е оценена на 160 милиона долара. Сделката обхваща Call of Duty, Hearthstone и Overwatch еспорт излъчвания.
Acti-Blizz обявиха това партньорство с YouTube преди няколко седмици, позовавайки се на “стратегическо партньорство в продължение на няколко години, което да даде на играчите нови преживявания”. Това партньорство ще направи Google Cloud-ът “предпочитаният доставчик за хостинг инфраструктура на игрите на Activision Blizzard”, а YouTube — “техният ексклузивен световен партньор в стриймването” (с изключение на Китай).
Детайлите на сделката не бяха обществено достояние към момента на сключването ѝ, но за сравнение — сходна сделка между Activision и Twitch през 2018 беше на стойност 90 милиона долара (но пък тя беше само за Overwatch).
Изданието Esports Observer докладва, че сделката, която прави YouTube дома на дебютния Call of Duty League сезон, както и Сезон 2020 на Overwatch League, включва “значителни стимулиращи клаузи за продажби на реклами и зрителски таргети”.
Google казват, че Activision Blizzard “са се обърнали към Google Cloud заради неговата глобална надеждност, напредничавият анализ на данни (включително чрез изкуствен интелект), както и отдадеността към отворения код, който ще създаде платформа за бъдещи гейминг иновации.”
Отвъд стандартния пиар речник това е значима победа за YouTube, който напоследък се изправя пред неумолимата конкуренция както на установилия се Twitch, така и настъпващите Mixer и Facebook Gaming.
“Очаква ни вълнуваща година за еспортовете на Activision Blizzard, и ще станем свидетели както на встъпителния сезон на Call of Duty League, така и първия сезон, в който Overwatch League ще прави домакински мачове из целия свят,” твърди Pete Vlastelica, CEO на еспорт дивизията на Activision Blizzard.