Цели 84% от българските геймъри са увеличили времето си за игра през извънредното положение, наложено у нас заради пандемията от COVID-19. Това показва проучване на Trust Gaming за един от ефектите на социалната изолация, започнала на 13 март.
265 от 315-те играчи, взели участие до момента в проучването, заявяват, че са отчели увеличение в броя часове, който прекарват в интерактивно виртуално забавление. Около една трета от тях задържат повишението в границите на до 20 часа месечно, но останалите две трети заявяват, че се забавляват на компютър, конзола или телефон над 24 часа повече.
Проучването, направено в партньорство с Фейсбук групите League of Legends Bulgaria, League of legends България, Fortnite Bulgaria и още една, също носеща заглавието Fortnite Bulgaria.
90 от участниците или 29% заявяват, че играят с повече от 40 допълнителни часа месечно.
Подобно проучване, направено от Trust Gaming в началото на годината и завършило преди настъпването на извънредното положение, показва, че близо 20% от геймърите са прекарвали до едва 5 часа седмично в играене, а понастоящем играещите толкова малко са паднали на 15%. Между 6 и 10 часа са прекарвали преди пандемията 22% от запитаните, а след навлизането на извънредното положение и този показател е спаднал – в случая - до 17%, за сметка на по-високи количества игрално време. Близо 27% са убивали между 11 и 20 часа във виртуални светове преди извънредното положение, като тук разликата е чувствителна с настоящето: цели 10% спад – отново до около 17%. Всичко това е за сметка на 20+ часа играене седмично, където именно е очевидно влиянието на COVID-19 върху геймърите. 30% от запитаните преди 3 месеца са посочили седмичното си игрово време като 20+ часа, а в актуалното този отговор са дали цели 50% от участниците.
Trust Gaming е водещ производител на геймърска периферия на достъпни цени с обхват от десетки държави, сред които и България. Централният офис на основаната през 1983 година компания е в Холандия, но българският клон на Trust Gaming следи неотлъчно настроенията и състоянието на местната аудитория. Компанията често инициира кампании с гейминг влогъри или цели общности и поддържа активна геймърска аудитория.