Дизайнерът на Artifact се разделя с проекта

От
В. Рашковски
на
13/3/2019

Независимо от таланта, ангажиран с основния гейм дизайн на играта, планът на Valve относно Artifact никога не е изглеждал особено… премислен. Посрещнато “на нож” от самото си обявяване, CCG-то се крепеше на репутацията на Valve, името на Dota и приноса на умовете зад Magic: The Gathering. Ала нищо не говори по-добре за липсата ѝ на дългосрочен план от катастрофалната треактория на играта от ноември насам — и от нейния приемлив дебют от 60 хиляди едновременни играчи, тя се е сринала до около 500 днес.


Е, бъдещето на първата игра на Valve от 6 години насам съумява да изглежда една идея по-мрачно след съкращаването на ключовия консултантски екип зад разработката ѝ — Richard Garfield (създател на Magic: The Gathering) и Skaff Elias (също M:TG ветеран). Раздялата с тях е част от скорошните съкращения във Valve, които основно афектират VR екипи и, както изглежда, провалът Artifact. Самият Garfield приема новините с такт, като казва следното в интервю за фенсайта Artibuff: “Не бяхме изненадани от съкращението предвид нестабилния старт на играта. Екипът беше ентусиазиран за заглавието и уверен в качеството на продукта, но бързо стана ясно, че няма да е никак лесно да изведем играта на висотите, на които я искаме. Съкращенията са обясними по няколко причини. От една страна — след като играта вече е излязла, времето е от критична важност, и множество мнения и разногласия в екипа могат да навредят повече, отколкото малък екип да действа по усет, но много по-бързо. От друга страна, експертизата на моята компания явно не е толкова необходима, след като са ме слушали над четири години.”

От думите на Garfield, според които “остава оптимист” за играта и “би консултирал Valve дори безплатно” изглежда, че раздялата не е била по негово желание. В момента Artifact се намира в незавидната “цялостно негативна” (mostly negative) ревю категория, със “смесен” (mixed) общ резултат от излизането си досега. Монетизационната система на Artifact — 20 долара “входна такса”, плюс заплащане за отделните карти и минимални варианти за безплатна игра — е обект на свирепа критика.

На всичкото отгоре, Valve се изправят срещу титаничната casual конкуренция на Hearthstone, както и изгряващата “хардкор” игра с карти — Magic: Arena, базирана именно на бащата на жанра — Magic: The Gathering. И макар социалните мрежи на играта да мълчат от месеци (последния туит на Artifact акаунта е преди 3 месеца?!), което ме навежда на печална мисъл — Valve не знаят как се прави хоби игра, и е съмнително дали помнят как се прави забавна игра изобщо. “Купувайте си шапки, а ние ще ви отговорим, когато сметнем за добре” просто не работи в 2019.

Искаш нещо да ни кажеш?
Присъедини се към дискусията в Discord!