Лишено от ААА фанфари и лъскавина, стилизираното indie aRPG Ashen все пак съумя да покаже една от по-интересните геймплей демонстрации на Gamescom.
Колаборацията между Aurora44 и Annapurna Interactive цели да иновира в кооперативната игра, като залага на тъй наречения “пасивен” мултиплейър. Зад мъгливия термин се крие следното: докато приключенствате в дивото, има шанс да се натъкнете на друг играч - ала той ще бъде замаскиран като важно NPC от вашата кампания, независимо от неговия собствен външен вид и предмети. Комуникацията между вас ще бъде по-стилизирана и невербална, за да не нарушава потапянето във вселената (за пример, спомнете си как беше в Journey).
“Много бихме искали играчите да се фокусират върху характерите и историите на героите от света,” споделя гласът зад кадър от Gamescom демото. “Когато няма мултиплейър връзка в даден момент, изкуствен интелект поема ролята на тези ключови персонажи, и преживяването остава същото.”
Светлината играе важна роля в играта, както за постепенно разкриващата се история, така и за изследването на самия свят. Подземията са наистина мрачни, и необходимостта от фенер в групата не е на шега - дали всеки с фенер в една ръка и оръжие в друга, или един отдаден “осветител” плюс въоръжен до зъби спътник.
Ashen ще заложи на стегната, 20-часова кампания, и Aurora44 планират играта да излезе за PC и Xbox One по-късно тази година.