Звучи невероятно, но Коледа е най-пиратското време в годината — поне ако съдя по колко пъти въртят “Карибски пирати” за да запълват празничната програма българските телевизии, или по това колко игри с пиратлък се въдят под елхата. За да затвърдят този принцип, създателите на Ark: Survival Evolved обявиха Atlas, пиратско ММО с елементи на оцеляване в отворен свят. Макар излизането ѝ — или поне на Early Access-а — да беше обявено за утре, Studio Wildcard решиха да си дадат още малко време за разработка и я отложиха със седмица.
“Постройте пристан и започнете с гребна лодка, прост сал, платноходка или шхуна. Натрупайте богатства и опит, които да ви донесат универсална бригантина или титаничен галеон, способен да пренася стотици хора екипаж и тежки товари. Дайте гордо име на кораба си, измайсторете му пиратско знаме и го украсете с детайли по ваш вкус — платна, оръдия, котви. Всяка част има своята тежест и изработка — за да функционира така, както вие искате.”
По всичко изглежда, че ще порим вълните в морето, бъчвите с ром и стомасите на гигантски фентъзи зверове поравно. Изглежда като да има и повече съдържание от Sea of Thieves, не че летвата е много висока, кхъ-кхъ. От студиото гръмко обещават поддръжка на до 40,000 играчи, и че светът е грубо казано “1200 пъти по-голям от този на Ark.” Аз бих им препоръчал да приоритизират игра, която е 1200 пъти по-стабилна от Ark, ама айде.
Atlas е колаборативна разработка между Instinct Games, едно от четирите студия работили по Ark, и Grapeshot — дъщерна фирма на Studio Wildcard, която съдържа ключови фигури от Ark екипа. Динозавърският сървайвъл пък продължава разработка, дори след като получи последният си планиран експанжън през ноември - планират се още ъпдейти, в случай че предпочитате праисторически гиганти пред морски левиатани.