Независимо какво мислите за различните им проекти, едно е неоспоримо — Blizzard се променят като компания. Миналия месец, репортаж на Джейсън Шрайър хвърли светлина върху бъдещето на култовата Diablo поредица, както и затягането на финансовия хомот върху компанията. Журналистическата хрътка на Kotaku надникна “зад кулисите” на Близард отново този месец, насочвайки прожектора към финансовата сеч в компанията. В последните дни видяхме няколко живи примера за нея, с официалното прекратяване на активната разработка на Heroes of the Storm и напускането по взаимно съгласие на 100 човека от отдел ‘обслужване на клиенти’ в ирландския офис на Blizzard.
Според репортажа на Kotaku, това е само част от набиращата сила вътрешно-фирмена инициатива в Blizzard. “Голяма част от решенията са задвижени от бизнес отделите, от маркетинг и финансови кадри,” казва бивш служител на компанията. “Има осезаема борба за надмощие между разработчици и бизнес отделите… Стратегически решения вече се вземат и от финансовите отдели.”
Изпълнителни кадри като Армин Зерза, който беше повишен от главен финансов директор (CFO) в главен директор операции (COO) миналата година, е една от ключовите фигури в това, което репортажа описва като “сериозна промяна в културата на компанията.” Дали това ще доведе до нещо добро — или тъкмо обратното — тепърва ще си проличи. От една страна, можем да посочим слабата за Activision Blizzard 2018 година — с посредствен World of Warcraft експанжън, вечно недостатъчни Call of Duty продажби, спънат от първоначалната си репутация Destiny 2 и, разбира се, катастрофален BlizzCon. От друга, именно в такива периоди е нужна твърда и трезва финансова ръка, която да не се посвени да спре изначално посредствени проекти като Heroes of the Storm.
Самите Blizzard твърдят в миналоседмичното си HotS изказване, че студиото “има повече активни игри и необявени проекти от който и да е друг етап в своята история,” което поне значи, че нови игри предстоят. Самият Шрайър има вътрешна информация, че това са именно Diablo 4 и необявен Overwatch проект.
Разработките на Blizzard изглежда тепърва ще се множат, но новите заповеди ‘отгоре’ са недвусмислени — повече игри, по-бързо. Blizzard-ското кредо “когато е готово” (when it’s done) се сблъсква жестоко с реалност, в която те имат все повече и все по-адекватни конкуренти, и 5-10 годишни разработки със смесен успех вече нямат място под небосклона. Същото се отнася и до — изглежда — раздутите им бюджети за QA и клиентско обслужване.
Едно е сигурно, 2019 е решаваща година за бъдещето на един от колосите в гейминга. Дали ще е “No king rules forever, my son” или “Not even death can save you from me”?