‘Опростеният Китайски’ (Simplified Chinese) вече е най-голямата езикова демографска група в Steam, съдейки по резултатите на Софтуерната и Хардуерна Анкета за декември 2019 на самите Valve. Всеки месец, тази избираема анкета събира базова системна информация от част от 90-те милиона месечни активни потребители на Steam, предоставяйки всевъзможна информация — от типа процесор до свободното ви място на харда. Проучването събира данни и за езиковите предпочитания на съответния Steam клиент — и доскоро английският беше доминантния избор, представлявайки 30-40% от потребителите.
Промяната обаче е факт (поне ако вярваме на точността на автоматизираната анкета, която има прецедент за грешки в миналото). Китайският е изборът за език на 37.8% от потребителите на Steam, участвали в проучването, което е нарастване от 14.4% спрямо предходния месец. Като резултат, англоговорящата потребителска база се сви до 30.4%.
И макар такива скокове да са алармиращи като размер, те съвпадат с прогнози на индустрията — анализаторът Daniel Ahmad рапортува още през 2018, че китайският Steam вече наброява над 30 милиона души. Това се дължи отчасти на затегнатите регулации и цензура, които сложиха хомот на издателското лицензиране, необходимо преди да се продават игри в Китай. Мистериозно и необяснено, Steam (и Epic!) не влизат в обхвата на цензурата. През последните няколко години, това пренасочи масовия поток на китайските геймъри в Steam, където ексклузивно могат да намерят нецензурирани игри (и най-вече PUBG, от чиито 50 милиона продажби половината са в Китай).
Статистиката съвпада и с нарастващия брой игри по върховете на Steam класацията, които се предлагат само на китайски език. Миналата година бяхме свидетели на масовия успех на симулацията Chinese Parents и стратегическото RPG Scroll of Taiwu; в момента пък RPG-то с отворен свят Sands of Salzaar e внезапен хит, с 50 хиляди продажби за по-малко от седмица.