ArenaNet, студиото зад популярния MMO франчайз Guild Wars, планира масови съкращения. Макар да не са излезли конкретни цифри, слуховете говорят за значителна част от персонала на компанията.
Songyee Yoon, изпълнителен директор на корейския издател NCSoft West, които притежават ArenaNet, е пуснал имейл до всички служители с новината. “Печалбите от нашите онлайн игри спадат с остаряването на франчайзите ни, а забавянията на новите разработки за PC и мобилни платформи точат голяма част от въпросните приходи. Оперативните ни разходи в западните студия растат,” пише тя. “Това, което сме в момента, не може да се поддържа, и няма да спомогне за бъдещите ни успехи.”
Yoon добавя, че компанията планира да “намали разходите в цялата организация” и да реструктурира цялостно, сливайки издателските отдели на ArenaNet и NCSoft в процеса.
Близо 400 човека работят в ArenaNet, и през последните години те работят по няколко необявени проекта, твърдят източници близки до компанията. Бавният прогрес на разработката и липсата на нови игри от студиото през 2018 и 2019 обаче затяга финансовия обръч около разработчиците. Последното, което сме видели от ArenaNet, е експанжъна за Guild Wars 2 Path of Fire, който излезе през септември 2017.
Новините идват като част от масовите съкращения на разходи в NCSoft. Миналия септември NCSoft затвориха Carbine Studios, разработчици на Wildstar, a по-рано тази година започнаха планове за редуциране на служителите в мобилното студио Iron Tiger. По време на годишния финансов отчет по-рано тази седмица, NCSoft отбелязаха поредна година на спад в приходите в PC сектора.
На другия край на земното кълбо, EA съкратиха масово служители в своето австралийско студио. Известно като FireMonkeys, студиото е създадено през 2012 след като EA сляха Iron Monkey Studios и FireMint, правейки едно от най-големите студия в цяла Австралия. Разработките им бяха фокусирани ексклузивно върху мобилния сегмент, като компанията се разписа под заглавия като Real Racing 3, The Sims: Freeplay и Need for Speed: No Limits. Разработката на Real Racing 4 е спряна, а текущата поддръжка на заглавия, включително мобилната версия на The Sims, е в процес на преоценка от EA.
“Това е жесток удар за местната гейм индустрия, извънредно разочароващ развой на събитията, който ще афектира така или иначе пренаселения фрийланс и инди пазар, както и завършващите обучението си бъдещи специалисти,”коментира австралийския клон на синдиката Game Workers Unite.
Макар да не са свързани една с друга, двете сходни новини само подчертават трудния период, през който минава сектора на гейм разработка. Мога само да пожелая кураж и бъдещи успехи на всички засегнати от повсеместните съкращения през последните седмици.