Fortnite за Android няма да използва официалната Google Play платформа за дигитална дистрибуция. Вместо това, потребителите на Android ще трябва да си свалят инсталатор от сайта на Epic и да активират играта ръчно. Това е не само безпрецедентен жест на доверие към кадърността на играчите на най-нашумелия Battle Royale, но и затвърждава колко всеобхватна е популярността на играта всъщност.
Tim Sweeney (основател на Epic Games) твърди, че “Целта на Epic е да даде играта директно на клиентите ни. Вярваме, че геймърите ще извлекат ползи от конкуренцията между софтуерни платформи за разпространение на Android. Съревнованието между услуги дава на потребителите по-богат избор и дава шанс на най-добрите да успеят въз основа техните достойнства.”
След излъсканите PR-сгодни слова, човекът все пак си го казва, както си е - а именно, че така Epic заобикалят дистрибуторските такси на Google. “Пропускането на 30 процентовата ‘пазарна такса’ е част от мотивацията на Epic,” добавя Sweeny в пространното си интервю с Eurogamer. “Това е твърде висока цена в свят, където оставащите за разработчици 70 процента трябва да покрият както бъдещото развитие, така и текущата поддръжка на техните игри.” Надявам се, че “текущата поддръжка” включва и оптимизация за повече телефони, тъй като за момента Fortnite официално поддържа доста ограничен набор устройства.
Sweeny твърди, че Epic знаят точно колко струва хостването и дистрибуцията на даден продукт покрай опита им със собственоръчното разпространяване на Fortnite за PC - и че исканите 30% от Google са силно надценени. Това е и причината Fortnite (и Epic като цяло) да не използват Steam изобщо, редом с големи разпространители като EA и Ubisoft. Дори Bethesda изглежда се насочват в посока собствен launcher с идващия Fallout 76.
Погледнато по-философски, Sweeny хвали Android като отворена платформа, която предлага сходни облаги с PC. “Отвореният й характер създава атрактивна, жива екосистема, в която всеки може да иновира без да иска позволение от никого. Windows, Android, Mac, Unreal Engine, Linux и редица други проекти показват, че компания може да отвори екосистемата си и да запази успешен и печеливш бизнес.”
Подбраното съдържание и потенциалът за реклама в официалните дистрибуторски платформи може да помогне на малки игри от независими разработчици да изпъкнат повече, но мастодонт като Battle Royale играта на Epic чисто и просто не се нуждае от такава помощ. Парите, вливащи се във Fortnite не са пострадали ни най-малко от липсата на Steam версия, и по всичко изглежда, че Android версията ще се справи също толкова добре.