Heroes of the Storm закрива еспорт лигата си

От
В. Рашковски
на
27/4/2019

Blizzard секнаха кранчето на Heroes of the Storm — смалявайки екипа на играта и отменяйки всичките ѝ еспорт събития. Досегашният екип ще бъде преместен по други вътрешни проекти, казаха Blizzard в блог пост този четвъртък. Няма официална информация колко човека остават да работят по злополучната MOBA.


Съобщението от Blizzard — подписано от самите Дж. Алън Брак, новият президент на компанията, и Рей Греско, мениджър на отдел разработки — набляга неколкократно върху “много трудното решение”, “тежкия избор”, и че “такива решения не се вземат лесно”. Факт е обаче, че разработчиците по проекта са разпределени другаде.


“В момента имаме повече активни игри и необявени проекти от всеки друг момент в историята на компанията,” казаха Blizzard в изявлението. “Стигнахме до точка, в която трябва да вземем част от талантливите си разработчици, и да приложим уменията им в други проекти.”


“Като резултат, взехме трудното решение да пренасочим някои разработчици от Heroes of the Storm към други екипи, и се вълнуваме да видим резултата от тяхната страст, знания и опит в други проекти. Не правим подобен избор за пръв път. Игри като Diablo 2, World of Warcraft, StarCraft 2, Overwatch и други нямаше да видят бял свят, ако не бяхме правили подобни решения в миналото.”


Съобщението успокоява, че това не било “краят” за Heroes of the Storm — Blizzard ще продължат да пускат нови герои и събития в играта, но с по-бавен темп. Разбира се, Blizzard не се ангажират точно колко бавен ще бъде той.

Компанията отменя и двете ключови еспорт събития за играта — световното първенство Heroes Global Championship и колежанския Heroes of the Dorm. Липсата на еспорт събития в игра, която е изначално създадена да отговори на еспорт ниша в MOBA жанра, естествено е големият пирон в ковчега на играта. “Чувстваме, че това е правилният ход, вместо да задвижим нещата по начин, който няма да отговори на очакванията на играчите и феновете,” обаче коментират Blizzard.


Heroes of the Storm излезе през 2015, когато MOBA жанрът все още беше Голямата Работа™, но закъснението им беше жестоко и още в следващите две години индустрията пое в нова посока — да не говорим за липсата на масов интерес към HotS спрямо колегите му в жанра, което бе резултат от редица дизайнерски решения и посредствен маркетинг. Поглеждайки списъка със заглавия в Battle.net launcher-а едва ли някой е изненадан, че именно HotS отнася секирата първи; големият въпрос “Къде отива екипът на играта?” обаче остава.

Искаш нещо да ни кажеш?
Присъедини се към дискусията в Discord!