Supergiant Games не са точно инди студио, което има нужда от представяне. През последното… близо десетилетие, уау… те изковаха солидно портфолио — като започнем от дебютния aRPG/brawler Bastion, преминем през ексцентричния sci-fi на Transistor и стигнем до експерименталния кросоувър между спортна игра и визуална новела Pyre. На тазгодишните The Game Awards те презентираха четвъртия си проект: Hades.
След повече от петилетка жанрова експериментация, Hades изглежда се завръща към изпитаната формула на бърз и стилен hack’n’slash dungeon crawler, която направи студиото известни с Bastion. Новото заглавие обаче прибавя и солидно количество roguelike елементи, като по всичко личи, че ще има типичните за жанра механики на случайно генерирани нива, разбъркване на противниците и елементите по картата, и прочее. Нов е и бизнес подходът на компанията към заглавието, като Supergiant за първи път ще експериментират както с временна ексклузивност в новия магазин на Epic, така и с... early access! А защо именно тактиката на ‘ранен достъп’?
“От момента, в който концептуализирахме Hades, имахме за цел да създадем игра, която ще се подобрява с времето,” казват Supergiant. “Смятаме, че разработката на Hades чрез Early Access е ключово за това да направим възможно най-добрата игра, каквато е и целта ни.”
Комбинацията от разплакващо добър двузимерен арт (несъмнено дело на талантливата Джен Зий, нейният рисунък се познава от километри) плюс птичият поглед на ‘прелитащата’ Diablo камера, на фона на надъхващите рифове на Дарън Корб, създават перфектните предпоставки за запомняща се сеч през древногръцките двери на Ада.
“Смъртта е единственото ти семейство. Смъртта и АЗ,” отсича гласът на едноименния Хадес зад кадър.
Сюжетът е досущ като трагичните митове на Елада — Загрей (Zagreus) се опълчва на волята на могъщия си баща, Хадес, и влиза в оплетени съюзи с всички възможни обитатели на Пантеона — само и само да намери път навън от непрогледния мрак. Всякакви прилики на нахакания Загрей със също толкова устатия Данте от DMC, разбира се, са съвсем случайни.
Поне засега, можете да намерите Hades на чисто новия Epic магазин за 20 евро. Supergiant казват, че заглавието ще прекара поне известно време в ‘ранен достъп’, но добавят, че “очакват Hades на множество платформи, когато бъде завършен продукт.” Очакваното време за разработка е поне още година и половина.
В рубриката Съботно Инди ви показвам по една интересна игра от малка и независима гейм компания (indie = independent). Тези игри често остават незабелязани заради скромния си бюджет и ограничения си маркетинг, но са направени от страст и фенщина към гейминга - неопетнени от корпоративните интереси. Инди игрите се отличават с оригинален геймплей, чаровна визия, пленителен сюжет, или произволна комбинация от трите.