След шепа омайни, но не особено информиращи трейлъри, разработчиците Frogwares най-сетне пуснаха реален отрязък геймплей - една от ранните странични мисии в техния детективски хорър, вдъхновен от Лъвкрафт: The Sinking City.
Играта проследява обезпокоителните странства на частния детектив Charles Reed, който разследва мистериите на Oakmont, Massachusetts. Отдавна се знаеше, че играта се фокусира на изследването на света и детективската работа (както и подобава на разработчиците Frogware, които са отговорни за поредицата Sherlock Holmes), но досега не бяхме виждали как точно е реализирано в играта.
Последното developer видео на Frogwares отговаря поне частично на тези въпроси, показвайки ни началото на една от по-ранните мисии в играта на име Silence is Golden. Детектив Reed е изправен пред предизвикателството да намери мистериозен непознат, който - според местната библиотекарка Joy - е влизал в дома й.
Играта ни запраща обратно по улиците на града, които по хорърски хващат окото със своето детайлно разрушение и упадък. Frogwares наблягат, че The Sinking City няма изрични цели (objectives) или отправни точки (waypoints) по време на мисиите; вместо това, от нас се очаква да използваме наличните улики, за да планираме собственото си разследване. В конкретния случай, след като издирим адреса на Joy от предоставеното ни писмо, трябва сами да планираме пътя до него по картата на Oakmont.
Пътешествието до дома на Joy ни предлага бърз поглед върху наситения с атмосфера, заглавен “Потъващ Град”, докато детектив Reed навигира мрачните, прогизнали улици както пеш, така и с лодка. Когато пристигаме на местопрестъплението, започва същинското търсене на улики из сградата. Някои от по-притеснителните находки на детектива - например плюшено мече, обшито с плътта на кучето на Joy - заплашват самия му разсъдък и размиват цветовете по екрана.
Освен стандартното проучване на обстановката, Reed може да извика на помощ и свръхестествените си детективски умения, които му позволяват да надникне в близкото минало, използвайки фрагменти от спомени като насоки в настоящето. Играчът може да извика и състояние на абсолютна концентрация, което насочва вниманието към най-важното от заобикалящата го среда.
Тършуването на Reed го отвежда до неестествените обитатели на мазето, заради които надникваме за първи път в стрелбата от трето лице. Frogwares изрично натъртват, че оръжията и куршумите са трудни за намиране, и че безразборната стрелба ще ни остави безпомощни занапред.
След като събира всички улики от зловещата сграда, става време Reed да се завърне в библиотеката. Там имаме възможността да проучим случилото се, използвайки ключови думи и детайли за натрапника на Joy, за да разкрием още за смущаващото минало на градчето Oakmont и да завършим страничната мисия.
Дали финалният резултат ще успее да пренесе ужасяващия сюрреализъм на CGI трейлърите на The Sinking City, ще разберем тепърва. Вероятно ще видим поне още няколко геймплей демонстрации преди Frogwares да пуснат психологическия си хорър за PC, PS4 и Xbox One на 21 март догодина.