Надяваме се, че не сте се надъхали за подробности, защото снощната презентация на Sony в рамките на CES 2020 в Лас Вегас донесе чисто пиарска (да се чете — реално никаква) информация за PlayStation 5, който чакаме около Коледа тази година. Какво получихме на шоуто? Рекламна брошурка и логото на новата конзола (показано по-горе). Сигурен съм, че ви шокира.
“Имаме още много да споделим за PlayStation 5 в идните месеци и нямаме търпение да разкрием повече детайли, включително такива за съдържанието на бъдещата ни платформа и бъдещето на гейминга,” загатна CEO-то и президент на Sony Interactive Entertainment Jim Ryan. Дата, разбира се, също нямаше.
Sony използваха екранното си време, за да отпразнуват много от успехите на текущото PlayStation поколение. PS4 е доставил 106 милиона бройки, което обновява статистиката от миналото лято, която беше за 100 милиона продажби. (Отбележете, че новото число е за доставени до магазините бройки, а не разпродадени.) Прогнозните същински продажби от миналата есен поставиха конзолата около 97.4 милиона бройки.
Това не беше единствената хвалба на Sony; те изтъкнаха и 1.15 милиарда продадени игри (в комбинация от физически и дигитални копия); 5 милиона продадени PlayStation VR устройства; 103 милиона активни потребители, и 38.8 милиона абонати на PS Plus.
Цикълът на живот на PlayStation 4 е към своя край, или поне частта в която се изживява като актуалната конзола. И макар че Sony ще прекарат по-голямата част от 2020 в промотиране на PS5, геймърската история несъмнено ще помни PS4 като една от най-добрите и успешни конзоли на компанията към момента.