На тазгодишното E3, Bethesda уплътниха времето между Fallout 76 и дългосрочните им next-gen проекти с презентация на поредният им мобилен експеримент, The Elder Scrolls: Blades. И макар анонсът да беше разположен възможно най-стратегически - т.е. в сандвич между заглавия, които да задоволят хардкор аудиторията - вечният чаровник Тод Хауърд отдаде доста време на геймплей демонстрацията на мобилното заглавие и настояваше, че това ще бъде пълнокръвно Elder Scrolls заглавие в 2018. Е, ще се наложи да редактираме последната част - тъй като The Elder Scrolls: Blades току що бе отложена за “ранната 2019”.
Добре реализиран или не, отвореният свят на мобилната игра неминуемо ще направи значителни компромиси за да се адаптира на малкия екран. Най-малкото опростяването в геймплея трябва да е достатъчно, за да се изпълни обещания “контрол с една ръка”.
Държа все пак да напомня, че това не е всичко, което готви студиото-ветеран в ролевите игри с отворен свят. Е3 презентацията завърши с кратък тийзър на следващата същинска Elder Scrolls игра - макар Хауърд да подчерта, че работата по нея ще започне чак след следващия голям Bethesda проект. А именно, забулената в мистерия, но предполагаема научна фантастика Starfield.
Базираното в Мериленд основно студио на Bethesda вече е преминало в етап на активна разработка по Starfield, докато едно от скоро придобитите дъщерни студия - Bethesda Game Studios Austin (ex-BattleCry Studios), отговорно за мултиплейър кода на Fallout 76 - остава да работи по злополучното заглавие. Какво е бъдещето на една от най-критикуваните игри в последните години, и бъдещето на ролевите преживявания с марка Bethesda като цяло, ще разберем тепърва.