Какво извиква в спомените ви заглавието Torchlight? Заглавието е достатъчно indie за да си кажете “нищо”, но по-запалените action RPG фенове сред вас вероятно ще изредят стандартните характеристики на жанра: камера от птичи поглед, безбройни орди от разнообразни гадини, и плячка с разноцветни имена, която да сортирате в търсене на лелеяното +1 към статистиките на персонажа ви. Предстоящата Torchlight Frontiers, която разработчиците Echtra Games демонстрираха на Gamescom миналата седмица, цели да добави нов елемент: ММО-подобен, споделен свят.
Разноцветният, ярък и жив свят на Torchlight винаги е бил знаков за поредицата, и това изглежда няма да се промени във Frontiers. Ако сте го позабравили, представете си high fantasy пъстрота ала WoW или Ragnarok Online, примесена с щипка стиймпънк естетика за екзотика, и нещата ще ви се наместят. Макар зад заглавието да стоят хора, отговорни за готическата атмосфера на старите Diablo игри, тонът на Torchlight коренно различен - веселяшки и почти по детски несериозен. Подобно на Torchlight 2, светът на Torchlight Frontiers е подчинен на цикъл от ден и нощ - с гоблински орди под слънчевия пек, които биват заменени от клатушкащи се зомбита и скелети под лунната светлина. Промяната на враговете в зависимост от времето е свежа идея, която бих искал да видя в повече aRPG-та, а защо не и доразвита с климатични условия?
Засега разработчиците Echtra бяха готови да покажат само два вида персонажи от бъдещия героичен състав. От една страна, имаме сравнително стандартната магьосница Dusk Mage. Нейните сили са захранвани от светлината и мрака поравно, като светлите сили са отчетливо прецизни и праволинейни, а мрачните - хаотични и всеобхватни. Използването на светлинните умения зарежда мрачните и обратно, като целта е да ги употребяваме поравно.
Вторият демонстриран герой е The Forge, четирикрак стиймпънк робот-чаровник със своя оригинална ресурсна система. Наместо стандартната Торчлайтовска мана, Forge има термометър, който вдига градусите след всяко използвано умение. Когато чукне максимума уменията на героя блокират, но може да изпусне натрупаната пара в масивно AoE около него за да ги рестартира. Кръговратът на тези умения изглежда много ефектно и приятно за игра, пък и е лесно разпознаваема динамика за всеки, който е използвал тенджера под налягане.
Животинките, съпътстващи Torchlight героите още от първата част, логично се завръщат. Отново можете да ги оборудвате с дисаги за несметните ви богатства, да им възлагате да изтичат до града и да разтоварят плячката при търговец, и дори да се бият редом с вас. Разработчиците обещават още от същото, но с повече вариации в любимците, както и възможност да развивате няколко и да споделяте умения между тях. Засега са показани стандартните куче и сова, но и безобразно сладката алпака, така че ще има за всекиго по нещо.
Дотук нещата изглеждат почти като по учебник, но екипът зад Frontiers не планира играта да е просто Torchlight 3. Планира се радикална промяна в начина, по който героя се развива, като се премахва качването на нива и се акцентира сериозно върху item level-а, сборна стойност на качеството на предметите, които героят носи в момента. Що се отнася до точките за умения, то подобно на екипировката, ще трябва да ги търсите от покосените си противници. Една от главните цели, твърдят Echtra, е да се въведе плавна система за кооперативна игра независимо дали сте играл с месеци, или едва броени часове. Така въоражен до зъби ветеран спокойно може да влезе в отбор с начинаещ приятел за да изчистят дадено подземие, а екипировката на напредналия герой ще се скалира неусетно така, че да се забавляват всички замесени.
Ключовата дума за Echtra е разнообразието, като загатват множество стимули за играчите да направят повече от един герой, да изградят свое лично леговище (подобно на Path of Exile hideout-ите, но доразвити), и да събират разнообразни любимци. Финансовият модел на играта не е финализиран, но планът за момента е free to play с козметични микротранзакции, като категорично се разграничават от идеи като loot boxes и аукциони в играта. Torchlight Frontiers е планирана за 2019 и от всичко показано досега, изглежда като свежа и интересна стъпка в неразработения aRPG/MMO хибриден жанр.