Китайското правителство добави нова страница в дългата поредица от странни и къде комични (като съдържание), къде страшни (за личните свободи) забрани, отнасящи се до индустрията с игри. След като временно ‘замрази’ одобрението на нови игри на своя територия, обвини индустрията за лошото зрение на младите и ограничи времето пред монитора чрез полицейски надзор, стана време за пореден наръч от изисквания.
Замразяването на одобрения най-сетне е заменено с нов процес, но той ще пресее доста игри. Оттук нататък игри, в които се виждат: кръв, мъртви тяла, комарджийство и — забележете — дворцови сплетни няма да получават лиценз на китайска територия. Що се отнася до кръвта, артистичното заобикаляне с други по цвят субстанции също отпада, т.е. познатите похвати на “роботско масло” или “зелени зомби флуиди” вече не важат.
Широкото тълкувание на по-екзотичната и учудваща забрана, тази върху ‘дворцовите интриги’ означава, че игри поставени в имперската епоха на Китай също ще бъдат забранени. Китайското правителство отдавна има проблемна връзка с хилядолетната история на страната, тъй като трябва да балансира между националната гордост и наложените “социалистически ценности”, които отричат благородничеството. Този път под прицел попада гейм индустрията, и разпространителите на игри вече са получили предупреждения да премислят как точно ще представят китайската история занапред. Интересно е да видим какво ще се случи с дълголетна поредица като Dynasty Warriors, или пък с предстоящата Total War: Three Kingdoms.
Игрите със залагания също попадат под правителствени удари, по-конкретно покер вариациите на класиката Маджонг. Правителството удря по онлайн комарджийството като цяло, като неговата реклама и осъществяване изобщо са официално забранени от 1 юни.
Новите правила неизбежно ще утежнят разработката на игри, ако техните разработчици целят да излязат на китайския пазар. По последни данни обаче той носи 30 милиарда долара годишно, което е неоспорим стимул за подчинение с новите прищявки.