Bethesda ще спасяват Fallout 76

От
В. Рашковски
на
7/1/2019

Да кажа, че Fallout 76 тръгна по малко кофти начин е като да кажа, че Софийска община малко я хващат неподготвени снеговете. От бетата до излизането ѝ, играта си остана гейзер от бъгове и проблеми, и Bethesda още гасят пожарите на най-големите от тях - какво остава за по-дребните, но не по-малко счупени дразнители. Компанията все пак реши да поеме отговорност за създалата се ситуация и да определи посока, като в Reddit пост от днес те изложиха предначертания план за следващите две седмици. Той уж трябва да изглади най-сериозните проблеми и да докара играта до сравнително играема форма. Кръпките включват и редица допълнителни подобрения за PC версията на играта, включително ultra-widescreen поддръжка, field of view настройка и push-to-talk възможност за комуникация (алелуя).


Макар точното съдържание на ъпдейта да подлежи на промяна, плановете засега включват два големи пача - на 4 и 11 декември. Първият е посветен основно на поправката на бъгове, включително:


  • Босове, които не пускат предмети!
  • Прераждането с твърде голям товар, което те “изплюва” обратно при Убежище 76!
  • Power armor-ите, които те хващат в капан!
  • Осакатяването за два астрономически часа, ако те ударят с Cryolator!


Отгоре на това са предвидени и подобрения във функционалността на играта - както от техническа, така и от геймплей гледна точка, като се увеличава размерът на сандъка (stash) от 400 на 600 предмета. Ликувайте, вещомани! (Вие някак неизбежно намирате пътя си до Бетесдски игри!)


Ъпдейтът от 11 декември ще бъде фокусиран върху геймплей промените. Строенето на C.A.M.P. ще спре да бъде такава досада - ако мястото на лагера ви се окаже заето, когато се логнете, играта ще ви даде шанс да скокнете в друг сървър - наместо да изсипе строежите ви безцеремонно в blueprint. Добавена е и възможността бързо да изчистите дървеса, тревички и шубраци от близката околност, за да тропнете строежите си по-бързо. Най-усърдните, level 50 скиталци из пустошта пък ще получат възможността за частична смяна (respec) на своите SPECIAL точки.

Всички тези поправки звучат повече от необходими и на място - предвид че най-спешните от тях трябваше да бъдат там отначало, а не след още една седмица. Бъгове като този, който трие 50 GB от инсталираната игра, или онзи с безсмъртния играч, щяха да са смешни - ако не бяха обвързани с плачевна ААА цена на съмнително завършен продукт. Може би пък Bethesda най-сетне си заслужиха фенския гняв до степен, която да им навлече правни последици - юристи мътят водата, че ще съдят гейм компанията за неизпълнение на задължения и невръщане на пари. Във всеки случай, никога игра на дълголетното open world RPG студио не е дебютирало с толкова проблеми - и не е получавало такъв суров отклик от аудиторията си. Повярвайте на човек, който е виждал изцепки като Redguard или версия 1.0 на Fallout 3.

Искаш нещо да ни кажеш?
Присъедини се към дискусията в Discord!