Обявеният на E3 преди почти две години Metroid Prime 4 е изправен пред сериозно изпитание.
В клипа по-долу Shinya Takahashi, старши изпълнителен директор, обяснява накратко какво се случва зад кулисите и защо Nintendo мълчат толкова време. Цитирайки съмнения в качеството, Takahashi съобщава, че Nintendo са направили “трудното решение” да “преоценят структурата на разработка на заглавието, и да я променят.”
Какво значи това? На първо време, че мистериозният разработчик — който вероятно скоро ще бъде ясен, но слуховете говорят за Bandai Namco — е изтеглен от проекта и на негово място идват Retro Studios (известни с работата си по оригиналната Prime трилогия). И макар това да е отлична новина за феновете на Retro, тя идва с уловка: Takahashi твърди, че разработката “започва отначало.” Олелее. Изглежда от първоначално обявения срок “2018 и нататък” остава само нататъкът. Въпреки това, чакането изглежда по-добрият вариант; никой не иска да види Metroid погребан под тежестта на отдавна чакано слабо продължение, ала Mass Effect Andromeda.
Поредицата Metroid Prime дебютира през 2002 и се превърна в една от най-обичаните сери на Nintendo изобщо — и със сигурност перлата на GameCube. Играта получи две продължения, Echoes от 2004 и Corruption от 2007, и бяха пакетирани в трилогия през 2009.
Двуизмерният Metroid: Samus Returns от 2017 задържа поредицата в сърцата и умовете на феновете и вероятно също ще си заслужи продължение, но нова Prime игра се чака от над десетилетие. Изглежда чаканото продължава отвъд и най-песимистичните прогнози, но поне с Retro зад руля вероятността за нещо качествено е много висока. Припомням, че те последно работиха по отлично приетата Donkey Kong Country: Tropical Freeze от 2014.