Нов патент заявен от Sony сочи към възможността за ‘обратна съвместимост’ (backwards compatibility) за предстоящата им конзола, която макар да си няма име, условно ще нарека PlayStation 5 — мисля, че имам добро основание. Не сме виждали Sony да хвърлят усилия в обратната съвместимост от ранните дни на PlayStation 3, когато дебютния хардуер поддържаше PS2 заглавия — функция, която вбесяващо отпадна в последващи издания на конзолата. Искрено се надявам новите слухове да имат някаква тежест, защото про-консуматорските решения на Sony са печална рядкост.
Новият патент предполага, че PS5 ще бъде способен да пусне софтуер от ‘предходни устройства’, включващо PS4, PS3 и дори по-ранни конзоли. Технологията ще ‘лъже’ старите игри, че са пуснати на необходимия за онова време хардуер; методът е симпатично назован “подмамване на процесор ID-то” (processor ID spoofing) в патента.
Точно колко назад ще се простира тази обратна съвместимост е големият въпрос, особено предвид черната слава на PS3 архитектурата като трудна за емулация. Голяма част от причината PS4 да няма обратна съвместимост с предшественика си е именно този фактор; той също подтикна Sony към създаването на блудкавата PlayStation Now услуга, която предлага достъп до някои PS3 заглавия. Част от PS2 каталога също намери своя път до PlayStation Store.
Пространна тема в Reddit цитира редица източници и спекулира, че патента е предназначен именно за PS5. Шансът нищо смислено да не излезе от този патент не е малък, но със сигурност вдъхва някаква надежда — и всяко усилие в областта на обратната съвместимост заслужава да бъде поощрено. Давайте, Сони — обещавам ви шоколадче по ваш избор!